Profesjonalny Manager Hotelu to intensywny kurs przeznaczony dla właścicieli, dyrektorów, menadżerów branży hotelowej oraz osób odpowiedzialnych za finanse i wyniki sprzedażowe obiektu hotelowego.

Kurs jest dostępny w trzech wariantach :

1.
Spotkanie 1 na 1 w dowolnym miejscu w Polsce

2.
Spotkanie 1 na 1 – Online za pośrednictwem Skype / Teams

Kup teraz

3. Szkolenie i kurs w trybie „VOD” ( Wideo na życzenie )

W ramach wykupionej usługi otrzymujesz :
-12 miesięczny dostęp do wybranego kursu Online
-3 godziny nagrań video
-Praktyczna prezentacja szkoleniowa omawiana w trakcie kursu
-Uzupełnienie kursu – 1 godzinna konsultacja telefoniczna / online w formule Q&A – pytaj o co chcesz ! Wiemy, że nawet najlepszy kurs nie odpowie na wszystkie pytania dla tego w dogodnym terminie dla Ciebie umówimy się na uzupełnienie tego co przedstawiliśmy w materiałach Video oraz materiałach dodatkowych. W celu umówienia godziny spotkania online prosimy o kontakt telefoniczny lub e-mailowy.
-Dostęp do materiałów szkoleniowych – wysyłamy na adres e-mail wskazany w formularzu zamówienia.
-Sprawdzone strategie sprzedażowe
-Plan „TO DO” w PDF ( 30 gotowych działań zwiększających sprzedaż w hotelu . Plan zostanie wysyłany na adres e-maila po szkoleniu.
-Darmową godzinną konsultację w ramach pozyskiwania szkoleń dla twojego hotelu finansowanych w ramach Krajowego Funduszu Szkoleniowego lub Biura Usług Szkoleniowych.
-Certyfikat ukończenia kursu

Kup teraz

Brak satysfakcjonującego zysku mimo wzrostu obłożenia i średniej ceny usług hotelowych, rosnące koszty działalności oraz rosnąca konkurencja na rynku usług hotelarskich to problemy wielu hotelarzy w Polsce. Odpowiedzią mogą być niestandardowe, unikatowe działania w zakresie optymalizacji zarządzania m.in. polityką cenową, kosztami, strukturą organizacyjną, zasobami ludzkimi czy kampaniami sprzedażowo – marketingowymi. Działania naprawcze mają na celu maksymalizację zysków hotelu oraz usprawnienie działania obiektu.

Podczas kursu odpowiemy m.in. na pytania:

• W jaki sposób efektywnie zarządzać kosztami stałymi i zmiennymi oraz wprowadzać rozwiązania, które poprawią wyniki finansowe obiektu bez obniżenia komfortu gości?
• Jak stworzyć rentowną strategię cenową?
• Jakie praktyki up-sellingowe i cross-sellingowe wdrożyć w obiekcie, by zwiększać obrót i rentowność na wszystkich departamentach hotelu?
• W jaki sposób prezentować usługi hotelowe klientom, by przekładało się to na systematyczny wzrost sprzedaży?
• Jak zorganizować pracę w hotelu prowadząc do zwiększenia wyników finansowych obiektu?

Kurs dostarczy Ci wiedzy, materiałów, dokumentów, plików oraz skutecznych praktyk abyś mógł:
• zwiększyć rentowność obiektu oraz usprawnić jego funkcjonowanie
• efektywniej zarządzać parametrami finansowymi
• samodzielnie dokonywać oceny sytuacji finansowej swojego obiektu
• efektywniej planować i zarządzać budżetem w celu osiągania lepszych wyników finansowych
• skuteczniej promować ofertę hotelu przy użyciu nowych narzędzi, co pozwoli ci zwiększyć obłożenie oraz przychody obiektu
• Zwiększyć motywację swojego zespołu, lepiej zorganizować jego pracę, usprawnić procesy sprzedażowe poszczególnych departamentów.

PROGRAM

MODUŁ I

Wprowadzenie do zarządzania obiektem

– omówienie struktury funkcjonowania hotelu
– analiza dokumentów ( przejęcie obiektu ) wybrane poniżej :
1. Standardy, które musimy zrealizować w ramach umowy :
– Polityka cenowa
– Quality
– Eessentials
– Manual Raporting
2. Budżet marketingowy poszczególnych obiektów / spółki
3. Budżet sprzedażowy oraz wyniki sprzedaży
4. Strategia sprzedaży spółki / podległych obiektów
5. Prezentacja wdrożeniowa dla nowych pracowników dla spółki
6. Procedura Wdrażania Nowych Pracowników
7. Struktura zatrudnienia
8. Schemat organizacyjny spółki
9. oferty, dokumenty, skrypty, CRM, polityka cenowa, strategia sprzedaży spółki
10. badanie poziomu akceptacji produktu przez konsumentów
11. lista kampanii promocyjnych / sprzedażowych wraz z wynikami działań za lata poprzednie
12. Wskaźniki Call Center ( biura obsługi )
13. Due diligence
14. System motywacyjno – premiowy dla działu handlowego
15. Lista projektów rozpoczętych / planowanych do realizacji
16. Analiza finansowa ( RZiS )

– Jak ocenić sprawność operacyjną hotelu ?
– Skąd czerpać dane do porównań ? Budowanie budżetów w systemie USALI we wszystkich departamentach obiektu ( noclegi / gastronomia / służba pięter / SPA … )
– Omówienie głównych działań / raportów występujących w departamentach :
( dział sprzedaży , recepcja , służba pięter , restauracja , kuchnia , dział techniczny, SPA … )
– omówienie „wąskich gardeł” występujących w powyższych departamentach
– omówienie procedur pracy / standardów / systemów motywacyjnych w powyższych departamentach

MODUŁ II

Sprawdzone metody optymalizacji kosztów w hotelu

– Zarządzanie przychodami w hotelu – jakie dane warto analizować i w jaki sposób to robić, by
efektywnie wykorzystywać informacje, które już posiada hotel, do efektywnego zarządzania finansami
– Analiza wskaźników – jak wykorzystać je w celu oceny rentowności hotelu ? Omówimy, w jaki sposób
intepretować wskaźniki REVPAR, wskaźnik kosztów osobowych, wskaźnik frekwencji czy ARR
– Które składniki oferty hotelu są najbardziej kosztotwórcze, a które pozwalają na osiągnięcie
największych przychodów – analiza finansowa kosztów związanych z noclegami, wyżywieniem i
usługami dodatkowymi
– Jakie strategie zarządzania kosztami zmiennymi i ich strukturami wykorzystywane są przez hotele
sieciowe i niesieciowe i dlaczego są one tak pomocne w efektywnym zarządzaniu obiektem hotelowym
– Jak w oparciu o analizę kosztów stałych i zmiennych stworzyć strategię cenową „szytą na miarę” –
sposoby podziału kosztów na stałe i zmienne, identyfikacja miejsc powstawania kosztów i centra
zysków
– Gdzie i jak szukać optymalizacji, aby zwiększyć wyniki finansowe obiektu przy jedno

MODUŁ III

Działania organizacyjne wpływające na sprzedaż i kondycję finansową hotelu

– Jak efektywnie promować ofertę hotelową z wykorzystaniem nowych mediów – przykłady
najskuteczniejszych kampanii marketingowych zwiększających sprzedaż w hotelu
– Omówienie głównych raportów / skryptów sprzedażowych :
– Jak powinna wyglądać kompletna procedura obsługi gościa hotelowego od momentu wejścia do
hotelu, aby klient już na starcie był zadowolony – case study najlepiej „zorganizowanych” hoteli w
Polsce
– W jaki sposób pakietować, by osiągnąć efektywność sprzedażową przy jednoczesnym
usatysfakcjonowaniu gościa hotelowego – przykłady rozwiązań
– Upselling – jak dokonać wyboru usług hotelowych, na których warto go stosować, by zachować
rentowność? Przykłady z hoteli, które skutecznie wykorzystują tę technikę sprzedażową z
zachowaniem rentowności
– Jak reagować na skargi lub reklamacje zdenerwowanego gościa, aby poczuł się otoczony opieką i
niezlekceważony, ale jednocześnie nie „pogrążyć” sytuacji? Pokażemy, jak postępować z gościa
roszczeniowym, aby wyszedł zadowolony i polecał nasz obiekt innym potencjalnym klientom

MODUŁ IV
Jak stworzyć unikalną ofertę hotelową, która pomoże zrealizować plan sprzedażowy?

– Co musisz wiedzieć o swoim hotelu, żeby maksymalnie wykorzystać potencjał jego lokalizacji, otoczenia i specyfiki obiektu, celem stworzenia oferty hotelowej – na jakie elementy warto postawić w stosunku do Gości (z rozróżnieniem na segment B2B/B2C)
– Jak właściwie wykorzystać wszystkie dane, którymi dysponuje hotel, by umiejętnie personalizować oferty i dostosowywać je do profilu Gości – co zrobić, by efektywniej prowadzić sprzedaż pokoi hotelowych i innych usług
– Jak napisać skuteczną ofertę hotelu – jak znaleźć swój „unique selling point” oraz jakich fraz i wyrażeń używać, by osiągnąć jak największą sprzedaż
– Jakie metody marketingowe / sprzedażowe stosują większe hotele, których główna działalność opiera się na klientach biznesowych, a jaka forma marketingu sprawdza się w mniejszych obiektach, które koncentrują się na pozyskaniu klienta indywidualnego
– Jakie rodzaje mediów społecznościowych warto wykorzystać w promocji obiektu hotelowego w 2021 r.? – przegląd trendów i nowości
– Jak motywować Gości do pozostawiania pozytywnych komentarzy w serwisach zewnętrznych i na własnej stronie www? – monitoring mediów społecznościowych i sieci internetowej
– Marketing Automation – wykorzystanie nowoczesnych technologii w pozyskiwaniu Gości hotelowych

Efektywna polityka sprzedaży zorientowana na skuteczne pozyskiwanie Gości

– Psychologia cen i sposoby prezentacji kosztów oferty – czy cena powinna być prezentowana jako suma czy w rozbiciu na osobę? Jaka cena jest uznawana za najtańszą przez Gościa?
– Co traktować jako nieodłączną część oferty, a co jako świadczenia fakultatywne, aby Gość nie dostał zbyt kosztownej oferty, a jednocześnie nie mógł zrezygnować ze zbyt wielu jej składników
– Jak „obronić” wysoką cenę swoich usług ukazując w zamian jakość, profesjonalizm i bezpieczną współpracę? – gotowe pomysły na argumentację sprzedażową
– Sprzedaż własna a sprzedaż przez pośredników (booking.com, HRS, Expedia) – jak prezentować ofertę, by Goście chcieli dokonywać rezerwacji bezpośrednio w Twoim hotelu

MODUŁ V

Sprzedaż pasywna vs sprzedaż aktywna

„Wąskie gardła” sprzedaży w hotelu … w czym problem ?

Dlaczego Goście nie zawsze dokonują rezerwacji ?

Czy recepcja sprzedaje, czy tylko informuje o ofercie ?

Jedno zdanie, które zwiększy rezerwacje telefoniczne w Twoim hotelu ?

Cechy unikalne produktu i warunki zakupowe

• „USP” obiektu
• System rabatów / bonusów
• Czek lista przy rozmowie / meldowaniu
• Procedura rezerwacji
• Procedura interwencji na skargi gości
• Tematy do rozmowy
• Wychodzenie naprzeciw

Jestem zainteresowany ofertą