INTERIM MANAGEMENT – Co to takiego?
Głównym celem usługi jest osiągnięcie konkretnych i ustalonych wcześniej (przez obie strony) – pożądanych rezultatów w zakresie rozwoju i zarządzania przedsiębiorstwem. Do tych celów mogą należeć np.: podniesienie i usprawnienie procesów realizowanych w przedsiębiorstwie; wdrożenie kultury organizacyjnej; usprawnienie firmy we wskazanych obszarach i wybranych komórkach organizacyjnych; realizacja dowolnie wybranych celów, które firma zamawiająca zdecydowana jest osiągnąć przy asyście i pomocy firmy doradczej.
Jak wygląda usługa firmy REST CONSULTING ?
Zazwyczaj, usługa ma charakter długofalowej asysty doradczej. Działania polegają na wyznaczeniu wspólnie z firmą zamawiającą celów do osiągniecia oraz na określeniu konkretnych obszarów organizacji, które wymagają poprawy czy restrukturyzacji. Następnie, osoba prowadząca projekt, stopniowo wdraża zmiany w przedsiębiorstwie naszego Klienta. Interim Management proponowany przez firmę REST CONSULTING może trwać od kilku tygodni do nawet kilku lat – może być realizowany przez jedną osobę dedykowaną do projektu, jak również rozszerzony o współpracę z innymi specjalistami.
Niezależnie od wybranej formy projektu przez Klienta, każdy menedżer do wynajęcia to również Trener i Doradca – na co dzień prowadzący profesjonalne kursy w swoich specjalizacjach. Dodatkową wartością jest praktyczna wiedza, która jest przekazywana w trakcie współpracy.
Przykładowe zadania prowadzone w ramach Interim Management:
• Restrukturyzacja firmy dla całości lub wybranych obszarów
• Podniesienie wartości firmy, przygotowanie do sprzedaży
• Fuzje i przejęcia, poszukiwanie partnerów do współpracy
• Budowa i prowadzenie zespołów handlowych w określonym czasie
• Analiza i diagnoza kultury organizacyjnej, wdrożenie nowej struktury
• Optymalizacja produkcji
• Zwiększenie zasięgu i efektywności sprzedaży
• Obniżenie kosztów
Firma Rest Consulting współpracuje z grupą doświadczonych Menedżerów i Konsultantów, którzy są gotowi podjąć się wyzwań w poszukiwanym zakresie. Zajmujemy się także rekrutacją osób na projekty oraz wsparciem doradczym zarówno ich (interim’ów) jak i Właścicieli/Zarząd, w trakcie trwanie procesu.
Korzyści dla Firmy:
• Wzmocnienie lub uzupełnienie zarządzania w całej firmie lub w poszczególnych jej działach;
• Usprawnienie poszczególnych procesów biznesowych;
• Skuteczny sposób na rozwiązanie konkretnego problemu w firmie;
• Możliwość współpracy z najlepszymi menedżerami nie tylko z Polski;
• Czerpanie z szerokiej wiedzy i doświadczeń Interim Managera;
• Oszczędność czasu i pieniędzy na zatrudnienie i przeszkolenie nowego pracownika;
• Brak kosztów stałych związanych z zatrudnieniem pracownika na etat;
• Możliwość powiązania wynagrodzenia ze skuteczną realizacją powierzonego projektu.
Najczęstsze zastosowania :
• Restrukturyzacja przedsiębiorstwa;
• Stworzenie nowej perspektywy rozwoju firmy poprzez określenie jej obecnego miejsca i dróg rozwoju oraz zaproponowanie konkretnych zadań do realizacji;
• Sytuacje kryzysowe;
• Przygotowanie do zmiany struktury własności firmy;
• Zbudowanie i wdrożenie nowych struktur niezbędnych do realizacji zadań dotychczas nierealizowanych przez firmę, oraz integracja nowych struktur z resztą firmy;
• Wsparcie konkretnego menedżera fachową wiedzą i doświadczeniem
• Potrzeba zbudowania profesjonalnego zespołu do pracy nad projektem;
• Konieczność zastąpienia nieobecnego menedżera;
• Ekspansja na nowe rynki.
KONSULTANT: ŁUKASZ SZOŁTYS
Jestem przedsiębiorcą, hotelarzem, trenerem i konsultantem z ponad 15 letnim doświadczeniem w zakresie zarządzania przedsiębiorstwami oraz 10 letnim doświadczeniem na stanowisku Dyrektora Generalnego Hotelu.
Absolwent studiów z zakresu obsługi ruchu turystycznego, turystyki międzynarodowej, zarządzania hotelami
oraz programu MBA na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach oraz Brno University of Technology w Brnie.
Specjalista – praktyk z zakresu zarządzania, restrukturyzacji oraz otwarć przedsiębiorstw z sektora HoReCa ( hotele, pensjonaty, restauracje, firmy cateringowe ).
Swoje bogate doświadczenie w branży hotelarskiej zdobył m.in. zarządzając takimi obiektami jak:
Hotel Wilga *** w Ustroniu, Centrum Green Hill*** Business & SPA w Wiśle, Hotel Diament SPA & Wellness**** w Ustroniu, Hotelu Mercure Patria*** w Wiśle;
zarządzając działem sprzedaży woj. Śląskiego hotelu Arłamów **** czy będąc dyrektorem bazy noclegowej największego uzdrowiska w Polsce gdzie zarządzał zespołem ponad 300 pracowników ( Uzdrowisko Ustroń S.A. );
pełniąc funkcję V-ce Prezesa Wiślańskiej Organizacja Turystycznej w latach 2015-2017, czy pracując w hotelach za granicą m.in. w Stanach Zjednoczonych, Grecji czy Hiszpani.
Doradca zarządu oraz dyrektor sprzedaży i marketingu nowo powstałych hoteli m.in.: Hotel Radisson Blu Sopot **** oraz Hotel Malbork by DeSilva ****.
Od 2010 roku właściciel firmy szkoleniowo – doradczej ( Rest Consulting ) specjalizującej się w zarządzaniu nieruchomościami hotelowymi.
Od 2021 roku Dyrektor Działu Hotelowego w Cover Hotels Management
W latach 2010 – 2023 odpowiadał za wdrażanie i stały nadzór nad procesami dotyczącymi optymalizacji funkcjonowania kilkudziesięciu hoteli w całej Polsce.
Od ponad 10 lat trener sztuki hotelarskiej, gastronomicznej oraz sprzedaży w sektorze HoReCa.
Wykładowca i trener m.in.: w Górnośląskiej Wyższej Szkole Handlowej w Katowicach czy Wyższej Szkole Turystyki i Hotelarstwa w Gdańsku.