CEL WARSZTATU:

Celem szkolenia jest zapoznanie kursantów z najnowszymi i najbardziej efektywnymi metodami skutecznej sprzedaży w branży HoReCa. Uczestnik szkolenia nabędzie praktycznych umiejętności w zakresie sugestywnej sprzedaży produktów w restauracji oraz technik budowania „produktu”. Ponadto uczestniczy szkolenia dowiedzą się jak budować kartę menu / win oraz pracować na menu engeneering-u w celu optymalizacji rentowności restauracji.
Łatwo można przewidzieć, że uwolniona podczas warsztatów kreatywności oraz przedstawiona wiedza oraz techniki dla przyszłych managerów restauracji przełożą się na lepszą organizację pracy pracowników oraz całego działu w firmie odpowiedzialnego za realizację poszczególnych wydarzeń

METODY PRACY:
• Ćwiczenia
• Odgrywanie ról
• Trening

PROGRAM SZKOLENIA :

Gościnność w restauracji

• Cechy osobowe
• Kultura obsługi gości z elementami wiedzy psychologicznej
• Zadbanie o dobre samopoczucie Gościa
• Profesjonalizm w obsłudze Gościa

Zbudowanie profesjonalnego wizerunku pracownika obiektu
• Budowanie relacji
• Wyprzedzanie potrzeb Gości
• Sprzedaż relacyjna

Znajomość usług w restauracji
• Sposoby wzbudzenia zainteresowania Gościa, tak aby sam zechciał skorzystać z proponowanych mu usług/produktów
• Podniesienie wyników sprzedażowych
• Współpraca w zespole

Fazy tworzenia się zespołu
• Komunikacja z innymi działami w obiekcie
• Wspólny cel, zaufanie, jawne zasady, otwarta jasna komunikacja, czytelne reguły
• Dysfunkcje pracy zespołu – sposoby radzenia sobie z nimi, tak aby unikać konfliktu lub przejść przez niego płynnie
• Asertywność w komunikacji i współpracy w zespole
• Trudne sytuacje/trudni Goście

Jak się w tym odnaleźć?
• Z jakim typem Klienta mam do czynienia?
• Jakie działanie będzie odpowiednie w zaistniałej sytuacji?
• Czym się kieruje dany klient i jakie ma oczekiwania?
• Jak prawidłowo postępować z konkretnym klientem?

• Elementy kształtowania „Food Cost” w restauracji hotelowej.
• Procedura obsługi gościa w restauracji
• „Sugestywna sprzedaż”
• Nietypowe sytuacje, rozwiązywanie zażaleń
• Tworzenie nowych produktów
• Całościowe zarządzanie punktami gastronomicznymi w hotelu:
• Analiza P&L,
• Analiza FC oraz BC,
• Analiza efektywności za pomocą min: REVPash oraz menu-engineering,

• Tworzenie budżetów dla wszystkich punktów gastronomicznych,
• Nadzór nad przebiegiem i przygotowaniem imprez okolicznościowych, eventów, kongresów
• Tworzenie procedur oraz ich egzekwowanie,
• Nadzór nad przeprowadzaniem inwentaryzacji,
• Kontrola stanów magazynowych

Jestem zainteresowany ofertą