Biznes Plan, Restrukturyzacja i Pre-opening hotelu
Rest Consulting to kompleksowa obsługa hoteli i inwestycji, na każdym ich etapie. Oferujemy zarządzanie operacyjne obiektem oraz kompleksowe wsparcie w każdym zakresie funkcjonowania. Jesteśmy ekspertami w zarządzaniu obiektami hotelowymi i gastronomicznymi oraz oferujemy usługi consultingowe w obszarze HoReCa. Działania zarządcze hoteli funkcjonujących obejmują ich kompleksowe prowadzenie, mające na celu maksymalizację przychodów, wynikających z kierowania obiektami, a w nowo powstających – wszystkie czynności związane z otwarciem.
Nie musisz znać się na hotelarstwie, chętnie pomożemy przy Twoim projekcie. Zapewniamy wszechstronne podejście do projektu: poczynając od bardzo szczegółowej analizy obecnej sytuacji obiektu, wyznaczając plan naprawczy oraz realizując założone działania.
Zajmujemy się wieloaspektową działalnością mającą podnosić konkurencyjność konkretnych obiektów. Od analiz dotychczasowej działalności, przez re-branding i nowe pozycjonowanie rynkowe, po wprowadzanie nowych procedur oraz optymalizację polityki cenowej i cięcie kosztów. Zrobimy wszystko, by Państwa obiekt osiągnął miano lidera rynku.
Skorzystaj z usługi doradztwa strategicznego i wprowadź swoją firmę na wyższe obroty. Wskazujemy najlepsze rozwiązania, które pomogą w osiągnięciu sukcesu. Nasze usługi doradcze mogą przyjmować różną postać, a ich zakres jest praktycznie nieograniczony. Obejmują wszelkie aspekty związane z prowadzeniem działalności gospodarczej.
Przedsiębiorcy z sektora MŚP (HoReCa) najczęściej korzystają z usług dotyczących:
doradztwa operacyjnego np.
✅opracowywanie strategii marketingowej
✅zarządzanie procesami obiektu
✅audyt organizacyjny obiektu
✅wdrażanie nowych systemów
✅przygotowanie oraz wdrożenie planu naprawczego dla obiektu
doradztwa strategicznego np.
✅analiza „wejścia na rynek” nowego podmiotu
✅analizy i modele finansowe
✅studium wykonalności projektu inwestycyjnego
✅ocena opłacalności inwestycji
✅doradztwo w zakresie mapowania i optymalizacji procesów
✅doradztwo w zakresie optymalizacji sprzedaży online
Pomagamy hotelom w poniższych obszarach:
• Budżetowanie działalności: operacyjne, strategiczne, odtworzeniowe
• Zarządzanie zasobami ludzkimi w tym wdrożenie polityki kadrowej, płacowej, motywacyjnej, rekrutacja, zatrudnienie i redukcja w imieniu spółki celowej, szkolenie, optymalizacja kosztów osobowych
• Przygotowania strategii sprzedażowej, oraz realizacja działań sprzedażowych i dystrybucyjnych
• Odpowiedzialność za politykę handlową hotelu w tym ceny usług hotelowych, stawki wynajmu powierzchni, rabaty, kredytowanie, nadzorowanie rozliczeń, itp.
• Negocjowanie warunków handlowych z dostawcami, zapewnienie optymalnych warunków i ciągłości dostaw
• Utrzymywanie hotelu w dobrym stanie technicznym, włącznie z dokonywaniem w nim niezbędnych wymian, udoskonaleń i uzupełnień, nadzorowanie procesów naprawczych, odtworzeniowych i inwestycyjnych
• Prowadzenie całokształtu gospodarki magazynowej
• Nadzór nad księgowością, windykacja należności, prowadzenie dokumentacji zgodnie z przepisami prawa
• Działania PR oraz pro sprzedażowe
• Skutecznym pozycjonowaniu rynkowym
• Zmianie marki obiektu / wprowadzanie obiektu na rynek
• Tworzenie i realizacja budżetów oraz komercjalizacja usług w systemach OTAs / GDS / WWW
• Tworzenie planów rozwoju oraz biznes planów i analiz finansowych
• Optymalizacja kosztów oraz tworzenie łańcuchów dostaw
• Tworzenie polityki cenowej obiektu
• Implementacja nowych procedur oraz szkolenie pracowników
• Kontrola i utrzymanie jakości usług oraz standardów obsługi
• Oraz wiele więcej …
Kierownik projektu – Łukasz Szołtys
Jestem przedsiębiorcą, hotelarzem, trenerem i konsultantem z ponad 15 letnim doświadczeniem w zakresie zarządzania przedsiębiorstwami oraz 10 letnim doświadczeniem na stanowisku Dyrektora Generalnego Hotelu. Absolwent studiów z zakresu obsługi ruchu turystycznego, turystyki międzynarodowej, zarządzania hotelami oraz programu MBA na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach oraz Brno University of Technology w Brnie.
Specjalista – praktyk z zakresu zarządzania, restrukturyzacji oraz otwarć przedsiębiorstw z sektora HoReCa ( hotele, pensjonaty, restauracje, firmy cateringowe ).
Swoje bogate doświadczenie w branży hotelarskiej zdobył m.in. zarządzając takimi obiektami jak:
Hotel Wilga *** w Ustroniu, Centrum Green Hill*** Business & SPA w Wiśle, Hotel Diament SPA & Wellness**** w Ustroniu, Hotelu Mercure Patria*** w Wiśle;
zarządzając działem sprzedaży woj. Śląskiego hotelu Arłamów **** czy będąc dyrektorem bazy noclegowej największego uzdrowiska w Polsce gdzie zarządzał zespołem ponad 300 pracowników ( Uzdrowisko Ustroń S.A. ); pełniąc funkcję V-ce Prezesa Wiślańskiej Organizacja Turystycznej w latach 2015-2017, czy pracując w hotelach za granicą m.in. w Stanach Zjednoczonych, Grecji czy Hiszpani.
Doradca zarządu oraz dyrektor sprzedaży i marketingu nowo powstałych hoteli m.in.: Hotel Radisson Blu Sopot **** oraz Hotel Malbork by DeSilva ****.
Od 2010 roku właściciel firmy szkoleniowo – doradczej ( Rest Consulting ) specjalizującej się w zarządzaniu nieruchomościami hotelowymi.
Od 2021 roku Dyrektor Działu Hotelowego w Cover Hotels Management
W latach 2010 – 2024 odpowiadał za wdrażanie i stały nadzór nad procesami dotyczącymi optymalizacji funkcjonowania kilkudziesięciu hoteli w całej Polsce.
Od ponad 10 lat trener sztuki hotelarskiej, gastronomicznej oraz sprzedaży w sektorze HoReCa.
Wykładowca i trener m.in.: w Górnośląskiej Wyższej Szkole Handlowej w Katowicach czy Wyższej Szkole Turystyki i Hotelarstwa w Gdańsku.